Komentarz Kukułki dla Dziennika Gazety Prawnej o prawach do nazwy stadionów

DGPKamil Kukułka w imieniu Sport Innovation skomentował dla Dziennika Gazety Prawnej możliwości sprzedaży praw do nazwy nowych stadionów przez jednostki samorządowe:

"Obecnie wiele miast, w których już są lub wkrótce będą stadiony, jak Poznań, Kraków, Bielsko-Biała, Zabrze czy Gdynia, staje przed dylematem: wynajmować operatora stadionu czy też szukać sponsorów na własną rękę. Operator gwarantuje stały roczny przychód, który jednak często okazuje się mniejszy niż suma sprzedanych przez niego praw sponsorom. Z kolei szukanie sponsorów i sprzedawanie praw na własną rękę wiąże się z ryzykiem.

– My rekomendujemy jednak sprzedaż samodzielną. Miasta reprezentują władzę samorządową, są więc poważnym, wiarygodnym partnerem. Z drugiej strony potencjalna wartość praw marketingowych udostępnianych operatorowi, na podstawie których wycenia się wysokość rocznego czynszu, jest często niedoszacowana – mówi nam Kamil Kukułka, analityk firmy Sport Innovation, która w negocjacjach związanych z naming rights w Polsce reprezentowała już zarówno właścicieli obiektów, jak i inwestorów.

Zdaniem Kukułki wielu potencjalnych inwestorów wciąż nie zdaje sobie sprawy z możliwości, jakie dają naming rights. Jednak z czasem się to zmieni. Punktem przełomowym będzie Euro 2012. Firmy zorientują się, że prawa do nazwy stadionu to świetna inwestycja w reklamę. Według kierownictwa PGE zyski reklamowe z tytułu prawa do nazwy stadionu w Gdańsku powinny co najmniej trzykrotnie przekroczyć koszty tych praw.

 

Źródła - Dziennik Gazeta Prawna:

Stadiony imienia korporacji

Korporacje przejmą polskie stadiony

Miasta zarobią miliony na sprzedaży praw

Klienci o nas

Sport Innovation wykazało się wysoką jakością obsługi oraz pełnym zaangażowaniem przy realizacji ponad trzy miesięcznej kampanii promocyjnej. (...) wywiązali się wzorowo z zawartej umowy, wykazując dużą inicjatywę oraz kreatywne rozwiązania. Z całym przekonaniem mogę polecić SI jako rzetelnych oraz profesjonalnych partnerów.

Dominika Ostrowska-Augustyniak 
Dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą 

 Urząd Miasta Łodzi

Więcej referencji.

Aktualności