Łódź, Mistrzostwa Europy 2009
Agencja Sport Innovation przygotowała dla Biura Promocji Miasta Łodzi kampanię promocyjną miasta jako organizatora Mistrzostw Europy 2009 w koszykówce mężczyzn oraz w siatkówce kobiet, które rozgrywane będą w nowej Arenie Łódź na przełomie września i października.
Do kampanii zaangażowano gwiazdy sportu pochodzące z Łodzi:
• siatkarka Małgorzata Niemczyk, mistrzyni Europy z 2003r. z reprezentacją Polski
• koszykarz Marcin Gortat, wicemistrz NBA 2009 z Orlando Magic
Gwiazdy obu dyscyplin zaprezentowały się na tle wnętrza nowej Areny Łódź. Zrealizowano w niej również nagrania foto i video, które posłużą do promocji w Internecie.
Billboardy pojawią się od 1 sierpnia w 8 największych miastach Polski, przy głównych trasach wjazdowych do miast. Kampania potrwa 4 tygodnie.
Drugim elementem kampanii jest promocja w Internecie. Promowany również na billboardach portal Lodz4You.com ma ułatwić zainteresowanym gościom podjęcie decyzji o przyjeździe do Łodzi na Mistrzostwa. Dodatkowo dzięki zaangażowaniu online mieszkańców regionu, pobyt gości może być prostszy, tańszy i bogatszy w atrakcje.
Gospodarze i goście portalu zapraszani będą m.in. poprzez portale społecznościowe, materiały multimedialne, m.in. filmiki z udziałem M. Gortata i M. Niemczyk, oraz działania wirusowe w mieście.
Filmy promujące kampanie:
- Gospodarze dostarczać mogą treści i multimedia o mieście, komentować treści zamieszczane przez innych, odpowiadać na zapytania gości, organizować wspólne wydarzenia.
- Goście będą mogli szybko znaleźć niezbędne informacje do udanego pobytu w mieście. Dodatkowo mogą skorzystać z pomocy gospodarzy w planowaniu swojej wizyty, wysyłać zapytania, czytać rekomendacje i wrażenia innych gości.
- Otrzymują rzetelne, wiarygodne informacje o mieście;
- Uzyskują pomoc w zaplanowaniu wizyty w Łodzi;
- Nawiązują znajomości z gospodarzami;
- Kształtują swój wizerunek Łodzi jako miasta otwartego i gościnnego;
- Stają się członkami społeczności. Ich pierwszy kontakt z miastem to kontakt z jego mieszkańcami.
- Budują własne poczucie dumy z tego, że mieszkają w Łodzi, aktywnie angażując się w budowaniu jej pozytywnego wizerunku;
- Mają możliwość lepszego poznania swojego miasta, poprzez udział w społeczności zainteresowanej Łodzią;
- Nawiązują znajomości z przyjeżdżającymi Gośćmi;
- Mają poczucie wpływu na to co będzie działo się w swoim mieście.
Przykład
Dzięki zaangażowaniu gospodarzy w tworzenie portalu możliwa będzie również obsługa gości pochodzących z różnych rejonów świata. Gospodarze w ramach serwisu będą mogli zakładać dodatkowe społeczności wg zainteresowań i grup językowych. Przykładowo, grupa gospodarzy mówiąca po hiszpańsku, będzie aktywnie promowana na hiszpańskiej wersji portalu, dzięki czemu goście mówiący po hiszpańsku również będą w stanie uzyskać wsparcie. Z kolei grupy tematyczne pozwolą gościom zainteresowanym np. koszykówką być na bieżąco z basketowymi wydarzeniami w Łodzi.
Reklamy lodz4you.com obecne były na bandach reklamowych EuroBasket 2009 transmitowanego na żywo do wielu krajów na całym świecie.
Lodz4you.com na wiele miesięcy zagościła także w wielkim formacie naprzeciwko Atlas Areny w Łodzi, jako reklama na tyłach stadionu ŁKS Łódź.
„Sport Innovation wykazało się wysoką jakością obsługi oraz pełnym zaangażowaniem przy realizacji ponad trzy miesięcznej kampanii promocyjnej. (...) wywiązali się wzorowo z zawartej umowy, wykazując dużą inicjatywę oraz kreatywne rozwiązania. Z całym przekonaniem mogę polecić SI jako rzetelnych partnerów."
Dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą
Urząd Miasta Łodzi
Powrót do Klientów.